Na nejnovější filmové trháky už nemusíte chodit do kina, za 1200 korun si je pustíte v teple svého obýváku. Tak vypadá vize podnikatele a zakladatele sítě Napster Seana Parkera.
O podobný krok se již v minulosti pokoušela hollywoodská studia, k realizaci ovšem nikdy nedošlo. Informoval o tom server Variety.
Screening Room, jak se Parkerův projekt jmenuje, nabízí protipirátskou technologii, která zabrání únikům filmů na pirátská úložiště. Zájemce s přístupem by měl poté 48 hodin na zhlédnutí zvoleného snímku, za jehož přehrání zaplatí 50 dolarů (v přepočtu cca 1200 korun).
Mediální analytici považují částku za přemrštěnou, protože v současné době zaplatí dva lidé za film v kině asi 20 dolarů (490 korun).
Podobný model sledování filmů se pokoušela před pěti lety prosadit velká studia, Universal Pictures chtělo zveřejnit v den premiéry akční komedii Mistrovský plán s Benem Stillerem a Eddiem Murphym v hlavních rolích, a to za premiérovou cenu. Ve chvíli, kdy se jejich plán rozkřikl, hlasitě protestovali vlastníci kin, pro něž by to byla výrazná finanční ztráta.
Podle serveru Mashable má miliardář Sean Parker oproti neúspěšným filmovým studiím řadu výhod. Jednak je ve hře o domácí promítání premiérových snímků třetí osobou a navíc je úspěšný ve vyjednávání s majiteli kin.
Variety připomíná, že podnikatel je velmi blízko k dohodě s čínským vlastníkem největšího řetězce kin v Americe, společností AMC. Méně už jsou nadšeni provozovatelé Regal a Cinemark. Parker všem slibuje, že 40 procent výnosů z projektu Screening Room půjde právě na konto majitelů kinosálů.